Wednesday, July 4

Kelebihan Malam Nisfu Syaaban








Hi kawan-kawan ...Sihat ke?? Kawan-kawan mesti dah tahu yang hari ini 14 Sya'ban dan malam ini adalah  malam nisfu 15 Sya'ban 1433- ツ...Kawan-kawan, di sini saya share sedikit sebanyak kelebihan malam nisfu syaaban ( formalkan ayat aku ..haha)



  1.  Allah mengampuni dosa-dosa para hamba-Nya yang memohon keampunan pada malam ini.

    •••► Rasulullah صلى الله عليه وسلم berkata: "Sesungguhnya Allah عز وجل menurunkan (para malaikat dengan perintah-Nya) pada malam nisfu Sya’ban ke langit dunia, lalu Allah mengampuni dosa² (para hamba-Nya di mana keampunan pada malam itu) lebih banyak dari bilangan bulu² yang terdapat pada kambing² peliharaan (bani) Kalb."
    ~ Riwayat Imam Ahmad رحمه الله.
    - Bani Kalb adalah kabilah Arab yang terbesar atau yang memiliki bilangan kambing yang terbanyak.



Kawan-kawan malam ini merupakan malam yang penuh barakah.   So,  Amalan yang dianjurkan kepada malam ini kawan-kawan ...



  •    Bacaan Yasin 3 kali berserta doa panjang umur di dalam taat, dikurniakan rezeki yang banyak lagi halal & dikekalkan iman sampai ajal datang menjemput.

  •  Zikir "Ya Allah" 1000 kali.

  • Atau APA SAHAJA amalan kebaikan yang mengikut syariat Islam seperti buat majlis ta'lim, istighfar, solat taubah, mengaji surah selain surah Yasin dan lain-lain.



notes : sumber dari iluvislam .. jgn lupa baca yaasin dan puasa ...:) peace yoo

Fudgy Homemade Brownies

Assalamualaikum There's many reason why I love brownies. Because they were easy to make, richest in chocolate and you don't even ne...