Thursday, January 12

Cinta Pertama

Assalamualaikum




Hari ni,aku nak tulis cerita yang sedih bagi aku.Terasa dunia ni sangat kecil..bila kita sudah berpisah dengan seseorang..pasti akan muncul seseoorang yang punyai kaitan dengan dia.Baru je aku nak lupakan pasal fadzil..hari ni kawan lama aku,Fariha aku bagitau aku pasal rakan sekuliahnya,....Fadzil yang aku cintai dulu..Fadzil yang aku kenal..


Kata orang,bunga bukan sekuntum,kumbang bukan seekor..
Tapi bagi aku,untuk melupakan seseorang sangat sukar..
Sukar sangat-sangat
Biar tahun berganti tahun..
Ingatan aku hanya pada dia..

Bagi aku,Kenapa adanya cinta yang palsu?
Entah kenapa,hari ni ingatan aku hanya terarah pada dia.
Dan waktu perkenalan aku dengan dia...

Dulu waktu mula-mula aku kenal dia.
Memang betapa aku bencikan dia.
Sebab dia orang tak sukakan aku.
Sebab dia tegur aku,minta aku carikan beg dia.
Sebab tu,perempuan lain memerhatikan dan menyalahkan aku.
Aku tak sukakan dia...

Dan bila aku dengan dia.
perempuan menyalahkan aku.
Kata mereka,Cinta aku berdasarkan rupa.
Sebab Fadzil mempunyai rupa yang memang bisa menggetarkan hati sesiapa yang melihat.
Tapi bagi aku tidak.
Rupa tidak ada apa.
Aku memang cinta dia sepenuh jiwa aku.

Tahun berganti tahun.
Aku dengan dia masih bersama.
Masuk tahun keempat.
Aku rasakan kasih dia makin pudar.
Dia bukan dia.
Dan
Akhir tahun pertama pengajian aku.
Saat yang aku tak boleh lupakan .
Fadzil luahkan kata-katanya.
Katanya dia tak cintakan aku lagi.
Aku bukan siapa2.

Tahu betapa remuk dan sedihnya hati aku.
Hanya Allah sahaja yang tahu.
Saban hari aku aku dalam kesedihan.
Saban hari aku cuba lupakan dia
Saban hari..

Dan aku tak tahu apa yang aku nak coretkan lagi.

Cukup lah hati..

*********************************

 

Ya Allah bantu lah hambamu ini.



No comments:

Post a Comment

awak..sudi sudikanlah comment comment.. hehe

Fudgy Homemade Brownies

Assalamualaikum There's many reason why I love brownies. Because they were easy to make, richest in chocolate and you don't even ne...