Thursday, May 17

Motivasi Pagi








Hye kawan-kawan ..wah ,sedar tak sedar dah nak masuk pertengahan bulan 5 kan.Cepat je masa berlalu , say pun sedar tak sedar dah nak tamat latihan industri ..tapi sempat update blog kan ..hehehe ..eh sy tak curi tulang tau, semua kerja sy dah siap hokeyy ...awal kan kerja siap...:)

Hari ni saya nak update mengenai impian dan kejayaan , tulisan saya memetik sedikit daripada buku yang sy baca yang banyak membantu menaikkan semangat dan memotivasikan saya .:)


......................................................................................................................



Siapa yang tak mahu berjaya dalam hidup mereka bukan ..bila kita berjaya kita mampu untuk memiliki segalanya ..segalanya termasuklah wang, pendidikan dan persekitaran yang sempurna, keluarga yang bahagia dan lain-lain .


Kalau ditanya manusia sekeliling anda ,  "En. boleh saya tanya apa impian anda ?? " .Jawapannya pasti akan  " berjaya/ menjadi antara orang yang paling kaya/ menjadi billinoire/ menjadi orang yang berjaya di dunia dan akhirat/memiliki keluarga yang bahagia " etc lagik ler . Itu hanya contoh sahaja . Impian saya pula menjadi orang kaya, bila dah kaya boleh bukak label pakaian saya dan makanan saya sendiri...bolh melancong, bawak parents pergi makkah setiap tahun...huahaha


Impian diatas sangat dikaitkan dengan kejayaan .Kalau kita berjaya capai apa yang kita impikan. Itulah  maksud kejayaan .


Tapi kejayaan tak mudah dicapai . Setiap perkara ada halangan dan cabaran . Contohnya, tentangan dari keluarga, kata-kata nista daripada orang sekeliling, and whatever lagi la . Cabaran utama,apabila kita sendiri yang tidak mahu berubah , tak mahu mengejar kejayaan itu . Dan sedar tak sedar kita masih di tangkuk lama . Kita masih stuck di tempat yang sama walhal kita mempunyai impian yang besar . Setiap tahun masih tiada apa yang boleh dibanggakan . Kadang-kadang sedar tak sedar, Ketakutan kita untuk mengalami kegagalanlah  membataskan semuanya . Takut gagal mencapai kejayaan ....










Nampak ayat kat atas ? Simple je, kalau awak melihat orang nak menjatuhkan, melemah-lemahkan semangat  awak bila awak nak melakukan sesuatu yang perkara. Ingat je itu maksud awak berada atas mereka . Simple kan ? :)



So.

....
....



Kunci kepada kejayaan adalah usaha yang berterusan . Don't ever give up . Kawan-kawan, Jangan takut untuk mengalami kegagalan !













JOHN C. MAXWELL

Idea yang betul dengan orang yang betul
dalam persekitaran yang betul pada masa yang betul
kerana niat yang betul = Hasil yang betul+hebat

Fudgy Homemade Brownies

Assalamualaikum There's many reason why I love brownies. Because they were easy to make, richest in chocolate and you don't even ne...