Friday, May 18

me







Bila aku nak start buat bisnes ni,aku memang tak punyai sokongan dari sesiapa ..my parents did not give full supports  to me ...even moral support pon takde ..Terutama my mum, zero !! My mum orang politik,orang politik ni memang mulut2 yang sangat pedas dan tak berlapik ..faham kan maksud aku ? Dulu waktu nak start kan,    aku  siap bagitahu diorang aku nak jumpa kawan-kawan lama ..kalau diorang kebetulan nak pergi kat situ, aku boleh tumpang, balik naik public je ... uhuk ..Coz I know them very well ..

 Tapi, bila fikir-fikir balik , aku kena kuat ..Semuanya bermula dengan kepayahan ..biasalah kalau orang kritik dan mencemuh ..  walaupun aku sangat-sangat buntu untuk nak cari modal bisnes tapi Kenapa aku beria2 sangat nak bisnes ??  Sebab aku percaya bisnes merupakan 9/10 dari pintu rezeki ..dan sebab lain, Sebab kehidupan masa silam  aku .....


Ceciter kenapa ........



  Korang bayangkan aku mempunyai 8 orang adik –beradik plus kitorang umur nak dekat-dekat ..beza just setahun dua...bila abang aku belajar, semua belajar ..Bila abang aku kat U, kakak aku pun sama, aku adik2 lagi 4 orang sekolah, sorang belajar kat Pasti Hidayah ...Sila bayangkan kesusahan orang yang makan gaji nie ..susah sangat ...sebabkan bapak aku pegawai kerajaan yang menanggung sepuluh orang termasuk dirinya, hidup kitorang  tak sesempurna orang lain . Bukan sahaja dari segi material je,dari segi kasih sayang pun sama ..my dad very strong and  workaholic beb , dia mampu untuk buat 2 kerja dalam satu masa , dari segi masa memang totally 90 % tiada dngan family ..bayangkan aku dulu boleh anggap aku takde ayah , kuat memberontak lak tu..aku siap kata ayah ada takde sama je...uhuk .don’t follow my attitude okey. ..ayah just kerja kerja dan kerja ...till now , nothing bigger changes ..my dad 51  now ..dah nak bersara pun . Kerja still sama, beza nek lah pangkat sikit ... tapi,still tak tinggal ngan kitorang, still kat Temerloh lagik dok umah orang bujang..Tapi, sekarang tak lah nak hairan sangat,  Kitorang dah besar, my sis even dah nak kahwin pon ..aku ? mungkin setahun dua lagi ...wah dah de calon ke ? Insyaallah ... Ringkasnye,Aku melalui lalui zaman kanak2 yng menyedihkan ..


  Kawan-kawan, aku bukan tidak bersyukur dan tak reti erti syukur ...tapi aku rasa semua mahukan kehidupan dan dikelilingi keluarga yang sempurna ..yang ade tempat untuk mengadu masalah , yang bila ada anugerah kat sekolah ayah boleh datang temankan, kalau ada orang tanya siapa idola anda, pun tak akan  , yang bila sekolah nak buka, ayah dan ibu akan tolong hantarkan bukannye tumpang orang, register buat sendiri tau...

Lain cerita bila dah berkahwin..bila dah berkahwin ,perempuan most the time will spent with husband ...husband is no .1 hokeyhh! ..kena ikut suami 24 hours ..suami dah makan ke dah mandi ke and blablabla ..So,what will happens to the family  ? What will happens to my dad ? Ingatkan bila  ayah dah bersara boleh lah lepak-lepak dengan ayah, ke manja-manja mengada ke ..tapi dah kahwin pulak ,dapat kau  tanggungjawab yang lagi besar ..


 Aku kalau boleh nak kehidupan yang sempurna .. yang balance dunia akhirat uolls ..To me,life just once ..lepas ni tak de dah..dah tua dah sakit2 takde maknenye nak round satu dunia ,pergi travelling sampai Paris, Milan, Korea bagai .. Kehidupan sempurna bagi aku semua  kena sempurna , dari segi masa untuk keluarga aku, kerjaya dan pendidikan aku . Dan aku akan bagi pendidikan dan kehidupan yang tebaikk untuk anak-anak dan keluarga . Cukup lah aku yang mengalami dahulu . Aku tak mahu mereka kekurangan kasih- sayang dari aku dan ayah mereka .

  So, here I begin . I wanted something fresh .. Something that I can trust and totally can change my life, something that I can fullfill my biggest dreams ... Everyone please2 pray for me...and Good luck sakinah..

                                                                     The end



p/s : Entry yang penuh dengan air mata, emo kot time tengah buat entry ni .(nangis)...So,kata ganti diri, saya telah digantikan dengan aku..huahua







Fudgy Homemade Brownies

Assalamualaikum There's many reason why I love brownies. Because they were easy to make, richest in chocolate and you don't even ne...