Wednesday, February 22

Mari lindungi anak-anak kita :)

                                                                                                       


Hari ni macam biasa.cuaca cerah.Aku bangun pagi,solat dan siap-siap untuk ke tempat kerja.Di jalan raya, macam-macam jenis kenderaan ada, cuci mata la aku..hehe..Lepas tu, mata aku tertarik dekat satu motor ni..seorang bapa dan anaknya di belakang.Mungkin bapanya nak hantar anak ke sekolah.Itu aku tak pelik lah kan.Tapi yang aku peliknya si bapa tu lengkap keselamatannya.Dengan helmet bagai tapi kesiannya anaknya tidak dipakaikan helmet..Lagi satu,si bapanya bukan main rempitnya.Takut lewat leteww....

Apa salahnya kalau-kalau anda memakaikan anak-anak anda sepasang topi keledar untuk melindungi kepala yang sangat-sangat sensitif tu.Apalah nak dibandingkan dengan harga dengan nyawa.Sebab kita tak tahu apa yang akan berlaku di depan..mungkin waktu kita membelok simpang,motor terlanggar lubang lepas tu terjatuh?siapa tahu.
 
huhu..bersyarah pulak aku kan..tapi kan apa lah salahnya,untuk keselamatan juga..beringat sebelum terkena kan..:D
 
pic from google
 
 
 
 
Sekian,
 

No comments:

Post a Comment

awak..sudi sudikanlah comment comment.. hehe

Fudgy Homemade Brownies

Assalamualaikum There's many reason why I love brownies. Because they were easy to make, richest in chocolate and you don't even ne...